Poznańskie CukierAsy ponownie zagoszczą na froncie koszulek Lecha Poznań podczas meczu w europejskich pucharach. Tym razem będzie to czwartkowe spotkania z FK Bodo Glimt. Z inicjatywą wyszedł STS – największy bukmacher w Polsce, a zarazem sponsor strategiczny Lecha. Zgodnie z prawem norweskim, jego logo nie mogło znaleźć się na strojach lechitów.
STS ponownie oddaje miejsce na koszulkach Lecha CukierAsom
Przypomnijmy, że CukierAsy wygrały zeszłoroczne głosowanie fanów Kolejorza na to, czyje logo zastąpi STS podczas meczu z Hapoelem Beer Sheva. Inicjatorem i pomysłodawcą akcji był sam bukmacher, który we wcześniejszych spotkaniach Lecha zazwyczaj zastępował swój logotyp Fundacją STS. Jako że Kolejorz awansował do dalszej fazy rozgrywek Ligi Konferencji, w której zmierzy się z FK Bodo Glimt, a norweskie prawo zabrania reklamy firm bukmacherskich, które nie posiadają miejscowej licencji, Lech nie może zagrać z STS na froncie.
– Postanowiliśmy po raz kolejny w porozumieniu z Lechem Poznań udostępnić miejsce na koszulkach organizacji, którą już raz wybrali kibice. W zeszłym roku oddaliśmy im głos, a oni zdecydowali, że najlepszym wyborem będzie logo CukierAsów. Dlatego w meczu z Bodo Glimt ponownie chcemy, by to właśnie ta organizacja zastąpiła logo STS – mówi Mateusz Juroszek, Prezes STS. I dodaje: – Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, a dzięki takim działaniom skutecznie zwracamy uwagę na realne i bardzo istotne problemy, z którymi codziennie walczą organizacje takie, jak CukierAsy.
Mikołaj Illukowicz, założyciel i trener CukierAsów: – Myślę, że określenie „bardzo się cieszymy” nie oddaje w pełni nastrojów wśród CukierAsów. Radość jest ogromna, dla wszystkich „słodkich” ponowne obejrzenie naszego logo na koszulkach Lecha będzie niezapomnianym przeżyciem.
Polscy bukmacherzy respektują zagraniczne prawo
Licencjonowani operatorzy w Polsce respektują prawo hazardowe za granicą, ale podobna zasada niestety nie działa w drugą stronę. Spowodowane jest to m.in. brakiem odpowiedniej egzekucji ustanowionego w Polsce prawa. Potwierdzają to przykłady meczów lokalnych drużyn piłkarskich z zagranicznymi zespołami. W 2016 roku z logotypem nielegalnego bukmachera w meczu z Zagłębiem Lubin wystąpiła Slavia Sofia, sytuacja powtórzyła się rok później podczas spotkania pomiędzy Jagiellonią, a Dinamo Batumi. Kolejnymi przykładami są mecze Górnika Zabrze z AS Trencin (2018 r.) czy tegoroczne spotkanie Legii Warszawa z Ominią Nikozja, gdzie Cypryjczycy również grali w koszulkach z logiem nielicencjonowanego operatora.
Nielegalne firmy kontrolują ok. 50% rynku zakładów wzajemnych w Polsce. Oznacza to, że w szarej strefie znalazła się kwota około 6 miliardów złotych.. Brak podatku z połowy transakcji wykonywanych na terenie Polski jest dla budżetu państwa bolesną stratą.
CukierAsy
CukierAsy to Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Dzieci z Cukrzycą, którego głównym zadaniem jest niesienie wielowymiarowego wsparcia dzieciom chorym na nieuleczalną chorobę, jaką jest cukrzyca typu 1. To również aktywizacja dzieci do uprawiania sportu, co jest niezwykle ważnym elementem codziennej terapii cukrzycy. CukierAsy są organizatorem największej w Europie imprezy piłkarskiej dla dzieci z cukrzycą – Czerwonej Kartki dla Cukrzycy, która odbywa się co roku w Suchym Lesie k. Poznania.
Fundacja STS
Fundacja STS funkcjonuje od 2014 roku, prowadząc działania na rzecz rozwoju polskiego sportu. Wspiera talenty, zapewniając im pomoc materialną oraz merytoryczną. Fundacja powstała z inicjatywy firmy STS. Jej współpraca z Lechem Poznań ma swoje początki w 2017 roku, kiedy piłkarze Kolejorza rozegrali mecz w koszulkach z logo fundacji Sport Twoją Szansą. Trykoty zostały następnie zlicytowane, a dochód został przeznaczony na wsparcie podopiecznych organizacji. Jednocześnie Karol Klimczak, prezes Lecha Poznań został członkiem Rady Honorowej fundacji.