Stulecie Lecha Poznań. Wyjątkowe uroczystości podczas meczu Ekstraklasy. Padnie rekord frekwencji!

Strona głównaPiłka nożnaStulecie Lecha Poznań. Wyjątkowe uroczystości podczas meczu Ekstraklasy. Padnie rekord frekwencji!

Klub ze stolicy Wielkopolski obchodzi setną rocznicę powstania. W związku z tym, włodarze „Kolejorza” przewidzieli wiele atrakcji. Od kilku dni nie ma już biletów na jubileuszowy mecz. Spotkanie z Jagiellonią Białystok przy Bułgarskiej obejrzy komplet, ok. 40 tysięcy kibiców!

Trochę historii

Nieco ponad sto lat temu powstała amatorska drużyna Lutnia, która dała początek Lechowi Poznań. Chłopcy z Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży w podpoznańskim Dębcu w latach 20. kopali piłkę na piaszczystym polu, które w żadnym calu nie przypomina aktualnych boisk. 19 marca 1922 roku oficjalnie zarejestrowali swój klub w okręgowym związku piłkarskim, dlatego tę datę uważa się za formalny początek ich działalności. Sto lat później przyglądamy się sportowemu dorobkowi Lecha. Poznańska „Lokomotywa” ma na swoim koncie 7 tytułów Mistrza Polski, 5 razy wygrywała rozgrywki o Puchar Polski, 6 razy zdobywała Superpuchar i zajmuje 5. miejsce w tabeli wszech czasów Ekstraklasy.

Jubileusz w trakcie meczu

19 marca 2022 roku odbędzie się mecz Lecha Poznań z Jagiellonią Białystok. Już wiemy, że padnie rekord frekwencji, a biletów na to spotkanie nie można kupić od dobrych kilku dni. W sobotę na stadionie ma pojawić się około 40 tysięcy kibiców, w tym około 1200 fanów „Jagi”. Co włodarze Lecha zaplanowali na ten wyjątkowy dzień? Przede wszystkim zaproszono wielu gości, związanych z klubem. Są to działacze, trenerzy i piłkarze. Nie zabraknie utalentowanych wychowanków, grających w zagranicznych zespołach. Na trybunach zasiądzie m.in. najstarszy żyjący zawodnik „Kolejorza” 89-letni Henryk Pietrzak oraz liczna grupa graczy z lat 80.

Piłkarze Lecha wybiegną na murawę w specjalnie przygotowanych strojach retro. Wcześniej, w klubowym sklepie można było zakupić wyjątkową koszulkę, nawiązującą do powrotu do Ekstraklasy pół wieku temu i do pierwszego mistrzostwa Polski z 1983 roku. Takich koszulek powstało tylko 1922 sztuki, co jest oczywistym nawiązaniem do roku powstania klubu.

Jubileuszowych akcentów nie zabraknie również w Poznaniu. Ulice dojazdowe do stadionu, a także pojazdy komunikacji miejskiej zostaną przyozdobione flagami, a na kostkach wokół stadionu pojawią się specjalne grafiki upamiętniające piłkarzy, którzy zostali wybrani do Złotej XI 100-lecia „Kolejorza”. Klub przewidział też wiele atrakcji dla najmłodszych kibiców.

Świętowanie rozpoczęło się wcześniej

11 stycznia Lech zaprezentował spot na 100-lecie. W trwającym około 5 minut wideo o swoich wspomnieniach z klubem opowiadają wieloletni kibice, a także piłkarze. Nie brakuje w nim też fragmentów legendarnych meczów z Barceloną, Liverpoolem czy z Austrią Wiedeń. 3 lutego natomiast Lech ogłosił długo oczekiwany harmonogram obchodów.

Harmonogram obchodów stulecia klubu

I KWARTAŁ

  • Dedykowane grafiki wokół stadionu
  • Okolicznościowy znaczek Poczty Polskiej
  • Specjalna oprawa meczu rocznicowego i wręczenie nagród dla laureatów plebiscytu „Złota XI Stulecia Lecha Poznań”
  • Finał akcji „Flaga na 100-lecie” z Lech Pils
  • Urodziny 19 marca — pierwszy poznaniak urodzony na 100-lecie
  • Duma Poznania — rocznicowy outdoor i flagi w przestrzeni miejskiej
  • Konkurs literacki z Wydawnictwem Miejskim Posnania

II KWARTAŁ

  • Wydawnictwo rocznicowe: komiks
  • Wydawnictwo rocznicowe: książka
  • Niespodzianka dla uczestników 14. Poznań Półmaraton
  • Odsłonięcie tablicy pamiątkowej przy historycznym stadionie na Dębcu
  • Upominki dla najwierniejszych kibiców
  • Rocznicowy reportaż
  • Finał Olimpiady wiedzy o Lechu Poznań
  • Piknik rocznicowy

III KWARTAŁ

  • Wystawa fotograficzna
  • Gra miejska zorganizowane we współpracy z PLOT

IV KWARTAŁ (PAŹDZIERNIK – GRUDZIEŃ)

  • Okolicznościowy branding karty PEKA
  • Rocznicowa edycja Lech Cup

STS świętuje z Lechem

Sponsor strategiczny Lecha Poznań, przygotował specjalną akcję dla kibiców pod hasłem „100 na 100”, w której fani mogą wygrać m.in. unikatową retro koszulkę. To jednak nie koniec! STS zrezygnował z reklamy wielkoformatowej na trybunach, by mecz Lecha z Jagiellonią obejrzało jak najwięcej kibiców. Oprócz akcji „100 na 100”, kibice codziennie od 14 do 19 marca mogli wziąć udział w konkursach organizowanych przez STS w mediach społecznościowych. Współpraca Lecha z STS trwa od 9 lat.

Jak wiadomo, STS jest także sponsorem Jagiellonii, która także włączy się w obchody 100-lecia swojego rywala i zagra w retro koszulkach, które – wspólnie z STS – zostaną zlicytowane, a dochód z licytacji przeznaczony na cel charytatywny.

Najnowsze

Powiązane

Polecamy

ME w szermierce. Dwa brązowe medale Polek

W tureckiej Antalyi trwają Mistrzostwa Europy w szermierce. Martyna Swatowska-Wenglarczyk i Zuzanna Cieślar zdobyły po brązowym medalu. Swatowska-Wenglarczyk z brązowym krążkiem Martyna Swatowska-Wenglarczyk to 27-letnia zawodniczka...

Koszykówka 3×3: Polki czwarte w Ułan Bator

Kobieca reprezentacja Polski w koszykówce 3x3 zajęła czwarte miejsce w turnieju z cyklu FIBA 3x3 Women Series. Biało-czerwone nie zamierzały odpoczywać po niedawnych mistrzostwach...